Skoda mea
 
 






Acesta este logo-ul folosit in perioada 1895 – 1905 pentru bicicletele Slavia

Istoric

1895. Prima bicicleta.
La sfarsitul anului 1895, in Cehia, Vaclav Laurin, 29 de ani, de profesie mecanic si Vaclav Klement, 26 de ani (dupa unele surse librar, dupa altele contabil) au inceput intr-un atelier inchiriat in Mlada Boleslav, productia de biciclete. Acestea erau numite “Slavia”, in spiritul atmosferei cu tenta nationala de la sfarsitul secolului XIX. De la ce a pornit totul? Cand bicicleta lui Vaclav Klement s-a stricat, acesta a trimis-o la reparat la divizia ceha a constructorului german, impreuna cu o scrisoare. Nu mica i-a fost mirarea in momentul in care scrisoarea sa a venit retur, impreuna cu un mesaj in care i se cerea sa isi scrie epistola intr-o limba care sa poata fi inteleasa. Klement nu s-a mai obosit sa scrie alta, si asa a inceput o poveste de succes.
Logo-ul „Laurin & Klement” folosit la primele automobile Voiturette A fabricate in atelierele celor doi pionieri


1899. Prima motocicleta a firmei Laurin & Klement a iesit din fabricatie.
Prima motocicleta Slavia, tip A, avea motor de 184 cmc, dezvolta 1,25 CP si atingea viteza maxima de 30 Km/h. Punctul sau forte il reprezenta concentrarea elementelor operationale pe ghidon. Au fost produse 212 exemplare. Al doilea model, tip B avea o capacitate de 570 cmc, dezvolta 5 CP si putea atinge viteza maxima de 75 km/h.

1905. Primul automobil
Dupa mai multe incercari, in anul 1905 a inceput productia de automobile. Primul, Voiturette A a devenit un mare succes comercial si simbolul automobilului clasic de productie ceha. Acesta asigura uzinelor Laurin & Klement o pozitie fruntasa si stabila pe piata internationala a autovehiculelor.
Primul logo „Skoda”


1907 – Societate pe actiuni
Productia s-a extins constant, astfel incat fondatorii au initiat in 1907 transformarea firmei in societate pe actiuni. In aceasta perioada, firma incepe sa capete si recunoasterea internationala. Fabricile Laurin & Klement s-au extins constant, si dupa 1914 au luat parte si la productia de razboi.

1925 – Fuziunea cu Skoda
Logo-ul cu faimoasa sageata inaripata a fost folosit pentru prima data in anul 1923. Autorul este necunoscut, dar din putinile informatii pastrate pana in prezent se stie ca au participat circa 300 de desene. Se spune ca desenul este inspirat dupa un cap de indian aflat in biroul conducerii companiei Astfel, emblema mai este cunoscuta sub denumirea de “Indianul Rosu”.

In anii ’20, pe fondul diversificarii tipurilor de automobile si autovehicule utilitare, dar si motoare de avioane si masini agricole, se impunea si pentru Uzinele Laurin & Klement modernizarea productiei. Astfel ca in 1925, intreprinderea a fuzionat cu Uzinele Skoda din Pilsen.

1930 - Dupa criza economica mondiala
In anul 1930, fabricile de automobile s-au separat de concernul Skoda, formand Societatea pe Actiuni pentru Industria Automobilului - ASAP. Dupa incheierea crizei economice mondiale, intreprinderea a reusit sa patrunda din nou pe piata si sa se impuna cu modelul Popular.

1939 -1945 Uzinele Herman Göring
Societatea pe Actiuni pentru Industria Automobilului Skoda (ASAP) a devenit parte componenta a Uzinelor germane Herman-Göring si a trebuit sa se orienteze in totalitate in directia productiei de razboi. Alaturi de productia de piese de armament, in Mlada Boleslav se montau in timpul celui de-al doilea razboi mondial mai ales diferite tipuri de autovehicule utilitare si tractoare.

1945-1990 Dupa nationalizare
Dupa incheierea razboiului, in 1946, intreprinderea Skoda a fost nationalizata si si-a continuat activitatea doar pe productia de automobile, reusind sa produca in continuare modele de calitate si cu mare succes comercial, ca Spartak, Octavia si Felicia.
Noul logo oficial Skoda a fost prezentat pentru prima data la Geneva Motor Show 2011. Sub sloganul "The New Power of ŠKODA", au fost prezentate elementele cheie ale noii sigle, avand ca trasaturi distinctive simplitatea si eleganta. Traditionala sageata cu aripi dispune acum de un nou spectru de culori pentru a arata mai distinct si precis decat oricand. Nuanta sagetii inaripate a fost schimbata de la "verdele natural" de pana acum, la noua si luxoasa "verde ŠKODA", in timp ce zona exterioara se evidentiaza prin aspectul cromat.


Skoda – membru al familiei Volkswagen

1991- Fuziunea cu VW
Dupa schimbarea politica din 1989, Skoda a inceput cautarea unui partener strain puternic in incercarea de a se impune din nou pe plan international. In decembrie 1990, guvernul ceh s-a hotarat pentru Volkswagen si la 16 aprilie 1991, noua societate comerciala Skoda si-a reluat activitatea ca Skoda automobilova a.s. In 1994 a fost înlocuita seria de modele de pana atunci cu un nou model care sa corespunda etaloanelor internationale din punct de vedere al calitatii si designului. Asa a luat nastere Skoda Felicia, model care s-a produs in 1.400.000 de exemplare.

1996 – Un nou nivel de tehnologie
La sfarsitul lunii aprilie a anului 1996 s-a putut sarbatori realizarea autovehiculului Skoda cu numarul 1.000.000 de la începutul existentei sale ca societate comerciala cu o vechime de 5 ani. Totodata, a avut loc introducerea unei a doua linii de modele de clasa medie (Skoda Octavia) si construirea unei hale de montaj in sistem modular. In 1998, Skoda produce pentru prima data 400.000 de automobile pe an. Acestea se exporta in 70 de tari din intreaga lume. La aceasta cifra impresionanta a contribuit din plin modelul de succes Octavia, care in 1998 a fost completat cu versiunea Combi.

1999 – Skoda Fabia
Odata cu lansarea modelului Fabia, care se produce pe o platforma complet noua, Skoda intra pe piata si la categoria automobilelor de clasa mica, stabilind noi etaloane de performanta si calitate si obtinand Premiul I, cu aur, din partea revistei Auto Bild din Austria, dar si numeroase alte distinctii. In 2004 Fabia este reimprospatata cu un design nou si elegant.

2002 – Modelul Superb
Superb reprezinta marca Skoda in clasa superioara a automobilelor. Designul elegant, detaliile bine gandite, materiale de inalta calitate si o oferta unica in privinta spatiului interior sunt marturii pentru constiinta calitatii la Skoda. Cu cele trei modele Fabia, Octavia si Superb, Skoda se numara astazi printre cei mai renumiti producatori de automobile si pune totodata accentul pe tehnica cea mai moderna, asa cum a facut-o inca de la inceputul activitatii sale de productie, in urma cu peste 100 de ani.

2004 – Octavia
Noua Octavia se remarca printr-un desing proaspat si mult mai dinamic, spatiu interior extrem de generos si tehnologia de ultima ora. Deja masina a fost distinsa cu numeroase premii internationale, printre care prestigiosul "Volan de aur" in clasa sa, decernat de revista germana "Bild am sontag".

2005 - Skoda Octavia Combi si Combi 4x4
O interpretare moderna a conceptului Combi este o combinatie perfecta intre confort, performanta si control excelente in toate conditiile, pe sosea sau off-road.

2005 - Skoda Octavia RS
Skoda Octavia RS se remarca datorita laturii sale sportive – 200 CP si viteza maxima de 240 km/h sunt doar cateva dintre caracteristicile tehnice ale celui mai rapid model de serie Skoda.

2006 - Skoda Roomster - a patra familie de modele
Skoda Roomster este a patra familie de modele, Skoda pasind astfel catre un nou segment de piata. Prin inovativul sistem de scaune individuale spate Varioflex, Skoda Roomster redefineste conceptul de spatiu. Designul se distinge prin compartimentarea habitaclului in doua segmente: „Driving Room” si „Living Room”.

2007 - Noua Skoda Fabia
Bestseller-ul Skoda paseste intr-o noua generatie. Presa si publicul remarca spatiul generos, designul modern si caracteristicile tehnice de care dispune noul model.

2007 - Linia off-road Scout
Skoda Octavia Scout cu tractiune 4x4 si Skoda Roomster Scout se bucura de apreciere din partea publicului.

2007 - Skoda Praktik
O utilitara ce dispune de o capacitate de transport sporita si confortul unui autoturism, la un raport pret-calitate ce reprezinta punctul forte al acestui model.

2009 - Skoda Yeti Primul SUV din istoria de peste 100 de ani a Skoda. Varful de gama dispune de un motor diesel de 2,0 litri si 170 CP, tractiune integrala si echipare Experience, care include printre altele climatizare automata bi-zona, faruri adaptive bi-xenon, jante din aliaj de 17 inch.

2012 - Skoda Citigo Continuand seria premierelor, Skoda lanseaza Citigo, primul model al companiei din clasa automobilelor de mici dimensiuni. Un model de oras, care se adreseaza in primul rand clientilor din metropolele mari si aglomerate. Ca o noutate absoluta, Skoda Citigo este primul model al marcii care contine noua sigla integrata in caroseria automobilului.